Tillgänglighetsinformation
Electrolux åtar sig att göra sina webbplatser och mobila applikationer tillgängliga i enlighet med Europeiska tillgänglighetsdirektivet, som implementerats i nationell lagstiftning och anges i den europeiska standarden EN 301 549 och den internationella riktlinjen WCAG 2.2 nivå AA.
I denna information beskriver vi också hur du kan rapportera problem till oss så att vi kan lösa dem, samt hur du kan kontakta vårt supportteam för hjälp med tillgänglighetsfunktioner, exempelvis assistans vid köp av en produkt eller bokning av en tjänst.
Denna tillgänglighetsinformation gäller konsumentinriktade e-handelstjänster som tillhandahålls på distans via webbplatser och mobila enhetsbaserade tjänster med elektroniska medel, till exempel shopping via våra webbplatser eller våra appar.
Teknisk information om webbplatser och mobilapplikationers tillgänglighet
Vi stöder de senaste versionerna av alla stora webbläsare (Chrome, Edge, Firefox, Opera, Safari och alla andra Chromium-baserade webbläsare) och vi anpassar oss för skärmstorlek (dator, mobil och surfplattor).
Vi har testat internt med skärmläsare samt tangentbordsnavigering och röststyrning. Vi stöder de senaste versionerna på Android- och iOS-plattformar och har även genomfört användartestning.
Hur du rapporterar ett problem
Tekniska lösningar för tillgänglighet varierar och Electrolux är intresserade av att lära av våra kunder hur vi kan förbättra vår e-handel och appupplevelse.
Vänligen meddela oss om du upplever några tillgänglighetshinder när du besöker något område av våra digitala upplevelser, system och tjänster som är relevanta enligt tillgänglighetskraven. Skicka ett mejl till accessibility@electrolux.com (detta är en mejladress som inte besvaras; för frågor, vänligen kontakta vårt supportteam).
Det skulle hjälpa oss om du kunde tillhandahålla följande:
-
En beskrivning av den avsedda uppgiften och vad problemet är
-
Webbläsare eller inbyggd mobilapplikation, och vilket land du befinner dig i
-
En länk eller skärmdump till sidan där problemet uppstod
För att kontakta vårt supportteam för hjälp finns vi tillgängliga via chatt- och telefonsupport på våra webbplatser och appar.
Status för överensstämmelse
Vi testar och övervakar kontinuerligt de relevanta tjänster som erbjuds via våra webbplatser och mobilapplikationer, vilket inkluderar involvering av externa tillgänglighetskonsulter från tredje part vid behov samt användning av både manuell och automatiserad testning.
Webbplatsen innehåller innehåll avsett för konsumenter men även för andra intressenter, som professionella tekniker. Innehåll för e-handel som inte riktar sig till konsumenter omfattas inte av tillgänglighetskraven.
Datum för tillgänglighetsinformation: 18 juni 2024.