Leverans av gods

Produkter som köps på electroluxhome.se levereras i hela Sverige, med undantag för öar** som inte är tillgängliga via biltransport (Trafikverkets gratisfärjor räknas som passabel väg). Om du är tveksam på om vi kan leverera till dig får du gärna kontakta vår kuntjänst.

Leveransinformation

Små paket/produkter - Schenker

Utlämningsställe

Leveranstiden är 2-7 arbetsdagar beroende på var i landet man bor och förutsatt att det som beställs finns i lager. När paketet har ankommit närmsta terminal kommer transportören att skicka ut en avisering via SMS.

Hemleverans till ytterdörr

Leveranstiden är 2-7 arbetsdagar beroende på var i landet man bor och förutsatt att det som beställs finns i lager. Leveransen kommer att ske inom ett tidsintervall om tre (3) timmar som transportören föreslår, tex mellan kl 8-11, 11-14 eller 14-17. När produkterna har lämnat lagret och är på väg till transportörens terminal kommer transportören att kontakta dig för att bestämma leveransdag.

OBS! Om ni inte tar emot leverans från Schenker via post eller hemleverans blir ni fakturerad för en extra kostnad på 499:-

Stora paket/vitvaror - Bring

Leveranstiden är 5-10 arbetsdagar beroende på var i landet man bor och förutsatt att det som beställs finns i lager (produkter som ej finns i lager har leveranstid från 21 dagar till 6 månader). Produkterna kommer att skickas så fort det är möjligt och transportören kommer kontakta er för att bestämma leveransdag. Vid installation kan leveranstiden för tillfället vara något längre.

Det är viktigt att ett korrekt telefonnummer och mailadress anges vid beställning för att säkerställa den kontakt som behövs för att kunna få leveransProdukter levereras inte om kontakt ej uppstått.

Produkterna kommer att levereras till din port om du bor i lägenhet eller till din tomtgräns efter att identitetskotroll har skett. 

OBS! Om ni inte tar emot leverans från Bring vid avtalad tid, blir ni fakturerad för en extra utkörningskostnad på 599:-

Mottagande av gods 

Vid mottagande av gods är det viktigt att kontrollera att det är rätt produkter som lämnas samt inspektera om det finns någon skada på emballaget. Vid synlig skada (skada på emballaget) bör en notering göras på chaufförens exemplar av fraktsedeln. Som skada räknas både synlig och dold skada, därav är det viktigt att även avemballera och inspektera produkten för att se om det finns någon dold skada. 

Vid mottagande av gods kommer identitetskontroll att ske. Levererande chaufför kommer att begära att få se en giltig legitimationshandling med uppgifter som stämmer med aviseringen till mottagaren. Om mottagaren låter ombud ta emot godset skall ombudet, utöver att styrka sin egen identitet på samma sätt som en mottagare, visa upp mottagarens giltiga identitetshandling. Om giltig legitimationshandling inte kan uppvisas enligt ovan eller om det finns andra oklarheter kring fastställande av att avlämnande sker till rätt mottagare kommer godset inte att utlämnas utan i stället återtas. 

Transportskada

Om produkten skulle vara skadad när den kommer till dig ber vi dig göra en reklamation och maila till kundservice@electroluxhome.com eller ring telefonnummer 0770-77 01 03 snarast möjligt, inom skälig tid. Vänligen ange namn, telefonnummer samt bild på skadan i mailet till kundservice för snabbare handläggning.

Tänk på att produkten inte får användas samt att behålla allt emballage för att transportören skall ha möjlighet att besiktiga både produkt och emballage.

Vid eventuell leveransförsening

Vid leveransförsening mer än 7 dagar, kommer ni bli kontaktade av vår support på den mailadress ni har uppgett vid orderläggning.

**Ö-leveranser

Bor ni på en Ö och vill ha hemleverans kontakta vår support för offert
Telefon: 0770 - 77 01 03
Mail: kundservice@electroluxhome.com

Avtalad tid

Med avtalad tid menas att kontakt har tagits av transportör med kund och båda parter har kommit överens om leveransdag och datum. Om kund inte är hemma vid avtalad leveranstid, kommer kunden att bli fakturerad enligt ovan i extra kostnad.

Skriv ut