Electrolux – ”Shape living for the better”
Är det något Electrolux alltid varit bra på är det människor. Hushållsmaskinerna har hela tiden skapats efter våra behov och användande. Design, form och funktionalitet sitter i varje detalj. Precis som det gjorde 1919. Axel Wenner-Gren hade tidigt en vision för Electrolux: Alla skulle ha möjlighet att ha en dammsugare hemma.
100 år senare har Electrolux skapat historia med sina svenska dammsugare. 20 KG dammsugaren har blivit nedbantad till ett par dussin gram handdammsugare med stilren design. Drömmen om en dammsugare i varje hem hade knappast kunnat förverkligas utan Electrolux.
Branschens mest hållbara varumärke
För fjärde året i rad rankar konsumenterna Electrolux som branschens mest hållbara varumärke. I Europas största konsumentundersökning om hållbarhet rankas Electrolux återigen högst i kategorin vitvaror och hemelektronik. Electrolux jobbar aktivt för att minska klimatavtrycket och deras handlingsplan för en framtid inom planetens gränser inkluderar alla aspekter av hållbarhet - miljömässig, ekonomisk och social. Ta del av Electrolux hållbarhetsarbete här: electrolux.se/sustainability
Människors behov i fokus
Electrolux historia startade i Sverige men finns idag över nästan hela världen med störst närvaro i USA. Idag erbjuds till största del vitvaror, köksprodukter och hushållsprodukter med fokus på hållbarhet och miljö. Genom att hela tiden förbättra förståelsen för människors behov och förgylla vardagen på ett hållbart sätt skapas innovativa produkter med användaren i centrum.
Förändring till det bättre
Electrolux vision är än idag att vara det bästa vitvaruföretaget i världen, något som ger en positiv förändring i människors vardagsliv och för vår planet.
Electroluxkoncernens miljöstrategier baseras på ett livscykeltänkande: att förbättra miljöprestandan i tillverkning, användning och avfallshantering av produkterna. Energieffektivitet och produktmärkning är centrala frågor för koncernen.