Försäljningsvillkor

Ångerrätt

Som kund hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt. Detta i enlighet med distansavtalslagen, vilket innebär att om du köper en vara via tex e-handel har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar från den dag du har mottagit varan. Du står själv för returkostnaden.

Om du ångrar ditt köp och vill skicka tillbaka en produkt ringer du 0770-77 01 03 eller mailar kundservice@electroluxhome.com. Vi betalar tillbaka ditt köpebelopp minus ev. returkostnad samt ev värdeminskning senast inom 14 dagar från det att du kontaktat oss, dock inte innan varan återsänts till oss.

Vid mottagandet av produkten får du undersöka att det är rätt produkt och att den fungerar (dvs slå på och av den). Om du använder produkten mer än vad som är nödvändigt för att kontrollera produktens funktion och egenskaper är du skyldig att ersätta oss för värdeminskningen. Som konsument ansvarar du för kostnaden samt risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkter skadas eller kommer bort under frakt. Vi rekommenderar därför rekommenderad försändelse och att du tecknar en försäkring för varans värde med speditören.
Kreditering av ert köp sker efter att varan har har anlänt vårt lager och vi har undersökt produkten för eventuell värdeminskning. 

Vi kan också, om du beställer denna tjänst via vår kundservice på ElectroluxHome returnera din beställning via Schenker mot en avgift för returkostnad och hantering. OBS, du som kund står för att varan är väl emballerad vid retur. Var vänlig kontakta kundservice ifall emballage saknas.

Vid reklamation och omleverans eller avhjälpande av felet återbetalar vi eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan.

Konsumentverket har upprättat ett standardformulär som du kan använda om du ångrar ditt köp. Du finner detta formulär på Konsumentverkets webbplats, www.konsumentverket.se.

OM du inte är konsument: Observera att företag inte har rätt att returnera en produkt om orginalemballage/förpackning har öppnats – ångerrätten gäller endast konsument.

Vi förbehåller oss rätten att makulera order vid uppenbara fel vare sig det gäller felaktigheter såsom prisfel, tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning. Om en beställd produkt är slut förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig ersättningsvara istället. Du har då givetvis full returrätt och får pengarna tillbaka för både vara och frakt om du inte är nöjd. Att få en vara man inte har beställt är en giltig grund för reklamation enligt konsumentköplagen. Om inget annat anges gäller max 2 varor per hushåll.

Orderbekräftelse

Ni får en orderbekräftelse via mail när er order är lagd, viktigt att ni uppger korrekt emailadress i kassan så bekräftelsen kommer fram. Detta är ert garantibevis på er/era produkter (behövs t.ex. vid reklamation). På er orderbekräftelse ser ni detaljer på ert köp.

Har ni frågor ang leverans eller annat kontakta supporten på tel 0770-77 01 03

Köpvillkor

Alla priser anges inklusive moms på ElectroluxHome.se
Electrolux Home ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Faktura

Betalning med faktura är alltid kostnadsfritt på ElectroluxHome.se

Vid betalning med faktura förfaller betalningen inom 14 dagar efter att varan skickats från vårt lager.

Fakturan skickas till din angivna e-postadress. Sedvanlig kreditkontroll kommer att utföras. Vill ni ej att kreditkontroll ska göras rekommenderar vi direkt- eller kortbetalning.

Varorna kan enbart levereras till din folkbokföringsadress.

Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer lagstadgad påminnelseavgift (fn 60kr) och eventuell inkassoavgift (fn 160kr).

Kortbetalning

Kortbetalning med VISA och MasterCard hanteras av Payex i enlighet med säkerhetskraven PCI DSS. Electrolux Home innehar SSL-certifikat. PayEx är Nordens största leverantör av betallösningar.

För mer information se www.payex.se

Direktbetalning

I samarbete med PayEx erbjuds direktbetalning via (banker). När du väljer Direktbetalning som betalsätt slussas du vidare till din internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner betalningen.

Delbetala med Homekonto

Oavsett om du handlar i en Electrolux Homebutik eller på hemsidan kan du välja att delbetala dina inköp. Vi har i samarbete med Ecster tagit fram en delbetalningslösning som vi kallar Homekonto. Vi erbjuder flera olika finansieringsalternativ som du kan välja mellan.

När du har ett Homekonto kan du handla hos oss när du vill och hur ofta du vill. Kreditgränsen är mellan 2 000 kr upp till 80 000 kr. Du väljer hur mycket du vill ha i kredit. En sedvanlig kreditprövning görs när du öppnar ett Homekonto. Du får genast besked om din ansökan beviljats. 

Sedan kan du använda samma konto för inköp på hemsidan eller i butik utan att det görs en ny kreditprövning. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp. Ecster sammanställer köpen på en månadsfaktura (kontoutdrag) som kommer påföljande månad. Inköpsmånaden är betalningsfri. Du kan alltid betala mer än aviserat belopp eller lösa din kredit i förtid utan extra kostnad. 

KÖPVILLKOR 

Grundkrav för att ansöka om Homekonto:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst 
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst 
  • Du har inga betalningsanmärkningar

När du väljer att betala med delbetalning så kommer du efter slutfört köp få ett mail med en länk där du uppmanas att signera ditt kontoavtal med bank ID. Om du inte har bank ID kan du ringa in till Ecster kundtjänst och be dom skicka ut avtalet till dig för påskrift. Avtalet kommer att skickas till den adress där du är folkbokförd. 

Du kan välja mellan följande finansieringsalternativ:

Köp nu, betala i mars 2017

Nu är det extra förmånligt att handla före 24 december. Då kan du välja att betala senast 31 mars 2017. Kampanjavgift på 99 kr och administrationsavgift på 35 kr tillkommer. Vid ett köp på 10 000 kr blir den effektiva räntan 12,9% och totalt belopp att betala blir 10 134 kr. Kampanjen gäller köp mellan 2 000 och 80 000 kr och pågår till 24 dec 2016. 

Köp nu, betala nästa månad

Inköpsmånaden är betalningsfri. Fakturan skickas påföljande månad och betalas innan månadens utgång. Beroende på när i månaden beställningen läggs varierar därför betalningstiden mellan 30-60 dagar. För köp upp till 80 000 kr. Administrationsavgift på 35 kr debiteras på varje faktura.

6 och 12 månader till 0% ränta

Inköpsmånaden är alltid betalningsfri, fakturan skickas påföljande månad. Därefter delas ditt inköp upp i 5 eller 11 lika stora delar, helt utan ränta.

Inköpsbelopp

5 betalningar*

11 betalningar**

2 000 kr

474 kr/mån

253 kr/mån

5 000 kr

1 074 kr/mån

526 kr/mån

10 000 kr

2 074 kr/mån

980 kr/mån

15 000 kr

3 074 kr/mån

1 435 kr/mån

20 000 kr

4 074 kr/mån

1 889 kr/mån

* I månadsbeloppet ingår adm.avg 35 kr och 1/5 av kampanjavgift på 195 kr.  Vid ett köp på t ex 15 000 kr blir totalt belopp att betala 15 370 kr, effektiv ränta 10,27%.
** I månadsbeloppet ingår adm.avg 35 kr och 1/11 av kampanjavgift på 395 kr. Vid ett köp på t ex 15 000 kr blir totalt belopp att betala 15 780 kr, effektiv ränta 10,75%.

Fast månadsbelopp

Det här alternativet är för dig som vill ha samma belopp att betala varje månad. Ränta och administrationsavgiften är inkluderat i månadsbeloppet. Du vet exakt vad du ska betala. Självklart kan du betala mer eller betala av krediten när som helst. Räntekostnader är avdragsgillt i din självdeklaration. Fakturan skickas påfäljande månad, max återbetalningstid är 60 månader.

Inköpsbelopp

Fast månadsbelopp*

Upp till 10 000 kr

300 kr

10 001-20 000 kr

500 kr

20 001-30 000 kr

700 kr

30 001-42 000 kr

900 kr

42 001-70 000 kr

1 500 kr

* I Fast månadsavgift ingår årsränta 7,95% och adm.avgift 35 kr. Vid ett köp på t ex 15 000 kr blir totalt belopp att betala 18 227 kr, effektiv ränta 13,76%, återbetalningstid 37 månader. 

Här kan du läsa de fullständiga kontovillkoren.

Ett kort på köpet

Electrolux Home MasterCard

Du får helt utan kostnad ett kort kopplat till din beviljade kredit. Electrolux Home Mastercard är perfekt att använda till alla dina vardagsinköp. Det fungerar lika bra när du köper en hushållsprodukt eller tankar bilen som när du handlar på nätet eller tar ut pengar – oavsett var i världen du befinner dig. Kortet har ingen årsavgift. Reseförsäkring ingår om du betalar minst 50% av resan med kortet. 

Läs mer här om försäkringsvillkoren för Electrolux Home Mastercard.

Du kan själv ansöka om Homekonto

QR-kod

Du kan även ansöka om ett konto för delbetalning och få svar direkt genom att scanna QR-koden med din smartphone eller genom att  klicka här. Kreditgränsen är från 2 000 kr upp till 80 000 kr. En sedvanlig kreditprövning görs. Du får genast besked om din ansökan beviljats.

Kontakt Ecster

För personlig service kan du ringa till Ecster kundtjänst på telefon 08-701 46 67 eller mejla kundservice@ecster.se Öppettider vardagar 8-20, lördagar 10-18, söndagar 10-18

Mina sidor

Du som har ett Homekonto kan se ditt saldo och dina transaktioner på https://secure.ecster.se/loggain/#login Logga in med mobilt BankID.

 

Leveransinformation

Det är alltid fri leverans när du handlar på Electroluxhome.se, undantag för Ö-leveranser (undantag Gotland). Produkter som köps på Electroluxhome.se levereras endast inom Sverige.

Produkterna kommer att lämnas av vid din port om du bor i lägenhet eller vid tomtgräns. Möjlighet finns att lägga till inbärning med avemballering och bortforsling av emballage. Se rubrik tilläggstjänster för mer information.

Leveranstiden är 2-7 arbetsdagar beroende på var i landet man bor och förutsatt att det som beställs finns i lager. Produkterna kommer att levereras med Schenker i hela Sverige. Produkterna kommer att skickas så fort det är möjligt. När produkterna har lämnat lagret och är på väg till transportörens terminal kommer transportören att kontakta dig för att bestämma leveransdag. 
Det är viktigt att ett korrekt telefonnummer och mailadress anges vid beställning för att säkerställa kontakt som behövs för att kunna få leveransProdukter levereras inte om kontakt ej uppstått.
OBS! Om ni inte tar emot leverans från Schenker vid avtalad tid, blir ni fakturerad för extra utkörningskostnad på 499:-

Mottagande av gods

Vid mottagande av gods är det viktigt att kontrollera att det är rätt produkter som lämnas samt inspektera om det finns någon skada på emballaget. Vid synlig skada (skada på emballaget) bör en notering göras på chaufförens exemplar av fraktsedeln. Som skada räknas både synlig och dold skada, därav är det viktigt att även avemballera och inspektera produkten för att se om det finns någon dold skada.
ID Kontroll: Vid mottagande av gods kommer identitetskontroll att ske. Levererande chaufför kommer att begära att få se en giltig legitimationshandling med uppgifter som stämmer aviseringen till mottagaren. Om mottagaren låter ombud ta emot godset skall ombudet, utöver att styrka sin egen identitet på samma sätt som en mottagare, visa upp mottagarens giltiga identitetshandling. Om giltig legitimationshandling inte kan uppvisas enligt ovan eller om det finns andra oklarheter kring fastställande av att avlämnande sker till rätt mottagare kommer godset inte att utlämnas utan i stället återtas.  

Inbärning/avemballering/bortforsling av emballage

Det finns möjlighet att få produkterna inburna, avemballerade och emballaget bortforslat i samband med er leverans. Detta gäller i hela Sverige med undantag för Ö-leveranser (undantag Gotland), och förutsatt att varan ryms i dörröppning.

Vid hemleverans dagtid finns två alternativ:
Markplan: endast en tröskel från port/tomtgräns till innanför ytterdörr.
Trappor: det finns trappsteg till din ytterdörr ( tex om det finns ett till flera trappsteg till villans ytterdörr, till porten eller till hissen)
OBS! Om markplan väljs i kassan och sedan trappor finns vid leverans kommer leveransen inte att bäras in utan lämnas vid port/tomtgräns. Kostnaden för inbärning kommer inte att krediteras

Kvällsleverans: 
Viktigt att ni meddelar Schenker vid avisering om ni har trappsteg fram till er ytterdörr.

Produkterna kommer att bäras upp och ställas innanför din ytterdörr, chauffören avemballerar produkten och tar med sig emballaget. Observera att de anställda på vår transportfirma av försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.

Installation

Vi erbjuder installation av er produkt med Electrolux Service efter det att Schenker har levererat produkten/produkterna. Det är tyvärr inte garanterar att Electrolux Service kan komma och installera samma dag som leveransen sker. Vi gör dock vårt yttersta för att detta ska ske. Electrolux Service kontaktar kund för att föreslå datum och tid för installationen.

OBS installation kan endast göras mot befintligt eluttag, framdraget vattenkoppling samt att den gamla produkten är bortflyttad.

Installation väljer du i steg ett i kassan

Reklamationsrätt och garanti

Electroluxhome.se säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Faktura/kvitto gäller som garantibevis. Förvara faktura/kvitto väl eftersom det krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. 

Vid eventuella tvister följer Electrolux Home alltid ARNs rekommendation.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0770-77 01 03 eller maila på kundservice@electroluxhome.com

- 5 års garanti

Hos Electrolux Home får du däremot alltid 5 års garanti på alla vitvaror med varumärke Electrolux och Husqvarna. 5 års garantin inkluderar integrerade mikrovågsugnar och fläktar av varumärket Electrolux och Husqvarna men exkluderar dammsugare och småel. Detta gäller produkter sålda fr.o.m. 1:a Januari 2012.

Vad omfattar 5 års garantin?

Garantin omfattar fel på vitvaran, vilka orsakats av material- eller produktionsfel. Garantin gäller endast för hemmabruk. Undantagen specificeras under rubriken ”Vad omfattas inte av den här garantin?”.

Hur länge gäller garantin?

Garantin gäller i fem (5) år från inköpsdatum när produkten köptes. Faktura/kvitto gäller som garantibevis (Originalkvittot). Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. Om arbete utförs enligt garantin förlängs inte garantiperioden för produkten eller för de nya delarna.

Vem utför service?

Electrolux Service utför service genom sin egen serviceorganisation eller av Electrolux Service anvisad servicepartner.
Hur når ni oss för service? Telefon kundtjänst 0771–76 76 76 
Till Electrolux Servcie hemsida

Tillhandahållare av servicegarantin är
Electrolux HemProdukter AB
105 45 Stockholm

Vad omfattas inte av den här garantin?

  • Normalt slitage
  • Skador orsakade avsiktligt eller genom oaktsamhet, genom underlåtenhet att följa bruksanvisning, felaktig installation eller anslutning till fel spänning, skador orsakade genom kemisk eller elektrokemisk reaktion, rost, korrision eller vattenskador som omfattar men inte begränsar till skador orsakade av tillförsel av vatten med onormal kalkhalt samt skador orsakade av onormala miljöförhållanden.
  • Förbrukningsvaror tex batterier och lampor.
  • Icke-fuktionella och dekorativa delar som inte påverkar normalt bruk av vitvaran inkl. repor och eventuella färgskillnader.
  • Oavsiktliga skador orsakade av främmande föremål eller ämnen vid rengöring eller rensning av filter, dräneringssystem eller tvätt-/diskmedelsfack.
  • Skador på följande delar: keramiskt glas, tillbehör, över-och underkorgar, bestickskorgar, tillförsel-och avloppsledningar, tätningar, lampor och lampskydd, displayer, vred, höljen och delar av höljen.
  • Reparationer som inte utförts av Elektrolux Service eller om reservdelar än originaldelar har använts.
  • Reparationer orsakade av felaktig installation eller installation som ej har utförts enligt anvisningar.
  • Användning av vitvaran i ett professionellt sammanhang, dvs ej för hemmabruk.
  • Transportskador. Om en kund själv transporterar produkten hem till sig eller till någon annan adress svarar kunden själv för  eventuella skador som kan uppstå under transporten. Men om Electrolux Home levererar produkten till kundens leveransadress så skall eventuella skador som uppstår under den här transporten anmälas till speditören.

Ovanstående bestämmelser anknyter till och kompletteras av Konsumentköplagen.

ARN

Vid eventuell tvist följer vi ARN. Anmälan måste vara skriftlig och kan bara göras av dig som konsument via deras webbformulär eller genom en beställd blankett. Att få tvisten prövad är avgiftsfritt. Mer information och anmälan gör du hos ARN och du kan även kontakta dem via arn@arn.se.

Som kund kan du även använda dig av europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning ODR (Online Dispute Resolution). Här kan konsumenter och företag få hjälp att lösa avtalsmässiga tvister vid onlineköp av varor och tjänster utanför domstol och till en låg avgift på ett enkelt och snabbt vis.

Webbplats: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Du kontaktar oss vid frågor på kundservice@electroluxhome.se

Ovanstående bestämmelser anknyter till och kompletteras av Konsumentköplagen. Electrolux Hemprodukter AB, Org.nr: 556010-6626, är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som du som kund lämnar till Electrolux Home. Dina uppgifter används för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, för att vi ska kunna ge dig en god service i övrigt och även för marknadsföringsändamål. För att uppnå detta kan uppgifterna behöva lämnas till andra bolag inom Electrolux-koncernen och till samarbetspartners, som leverantörer.
Personuppgifterna skyddas från externt intrång och hanteras enligt bestämmelserna i PUL.
Vill du ha mer information, ändra dina personuppgifter eller anmäla att du inte vill ha adresserad direktreklam är du välkommen att kontakta vår support via e-postadress: kundservice@electroluxhome.com 

Tipsa en vän

Skriv ut

Hos Electrolux Home

Låt miljötanken prägla såväl ditt val av kök som vitvaror.

fiveyear.png
svanen.png
freeDelivery.png

CHATTA MED OSS

Behöver du hjälp? Chatta med oss och få svar på dina frågor direkt.

Starta chatten
Chat

Denna webbsida använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på webbplatsen utan att ändra din webbläsares cookie-inställningar samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa våra cookie-riktlinjer.

Laddar...