Leverans av gods - Electrolux Home

Hitta din butik

Hem

Sök

Leverans av gods

Leveransinformation
Det är alltid fri leverans när du handlar på Electroluxhome.se, undantag för Ö-leveranser (undantag Gotland) Produkter som köps på Electroluxhome.se levereras endast inom Sverige.
Electroluxhome.se ingår ej avtal med minderåriga(under 18 år) utan målsmans godkännande.

Leveranstiden är 2-7 arbetsdagar beroende på var i landet man bor och förutsatt att det som beställs finns i lager. Produkter som ej finns i lager har leveranstid från 21 dagar till 6 månader.
Produkterna kommer att levereras med Schenker i hela Sverige. Produkterna kommer att skickas så fort det är möjligt. När produkterna har lämnat lagret och är på väg till transportörens terminal kommer
transportören att kontakta dig för att bestämma leveransdag.
Det är viktigt att ett korrekt telefonnummer och mailadress anges vid beställning för att säkerställa kontakt som behövs för att kunna få leverans. Produkter levereras inte om kontakt ej uppstått.
OBS! Om ni inte tar emot leverans från Schenker vid avtalad tid, blir ni fakturerad för extra utkörningskostnad på 499:-

HEMLEVERANS DAGTID
Kostnad 0:-
Leveransen kommer att ske inom ett tidsintervall om tre (3) timmar som transportören föreslår, tex mellan kl 8-11, 11-14 eller 14-17. *

HEMLEVERANS KVÄLL
Kostnad 299:-
I stor del av Sverige går det att få produkterna levererade hem på kvällen, för att veta om just ditt postnummer har möjlighet till kvällsleverans fyller du i ditt postnummer vid orderläggning och får meddelande direkt om det är möjligt eller ej. Leveransen kommer att ske på kvällen inom ett tidsintervall om fyra timmar (4h) mellan kl 17-21. *

* Produkterna kommer att lämnas av vid din port om du bor i lägenhet eller vid tomtgräns. Möjlighet finns att lägga till inbärning med avemballering och bortforsling av emballage .

Mottagande av gods
Vid mottagande av gods är det viktigt att kontrollera att det är rätt produkter som lämnas samt inspektera om det finns någon skada på emballaget. Vid synlig skada (skada på emballaget) bör en notering göras på chaufförens exemplar av fraktsedeln. Som skada räknas både synlig och dold skada, därav är det viktigt att även avemballera och inspektera produkten för att se om det finns någon dold skada.
Vid mottagande av gods kommer identitetskontroll att ske. Levererande chaufför kommer att begära att få se en giltig legitimationshandling med uppgifter som stämmer med aviseringen till mottagaren. Om mottagaren låter ombud ta emot godset skall ombudet, utöver att styrka sin egen identitet på samma sätt som en mottagare, visa upp mottagarens giltiga identitetshandling. Om giltig legitimationshandling inte kan uppvisas enligt ovan eller om det finns andra oklarheter kring fastställande av att avlämnande sker till rätt mottagare kommer godset inte att utlämnas utan i stället återtas. 

Transportskada
Om produkten skulle vara skadad, när den kommer till dig ber vi dig göra en reklamation och maila till kundservice@electroluxhome.com eller ring telefonnummer 0770-77 01 03 snarast möjligt, inom skälig tid. Vänligen ange namn, telefonnummer samt bild på skadan i mailet till kundservice för snabbare handläggning.
Tänk på att produkten inte får användas samt att behålla allt emballage för att transportören skall ha möjlighet att besiktiga både produkt och emballage.

Vid eventuell leveransförsening
Vid leveransförsening mer än 7 dagar, kommer ni bli kontaktade av vår support på det telefonnummer ni har uppgett vid orderläggning.

Ö-leveranser
Bor ni på en Ö och vill ha hemleverans kontakta vår support för offert
Telefon 0770 - 77 01 03
Mail kundservice@electroluxhome.com

 Avtalad tid
Med avtalad tid menas att kontakt har tagits av Schenker med kund och båda parter har kommit överens om leveransdag och datum. Om kund inte är hemma vid avtalad leveranstid, kommer kunden att bli fakturerad 499:- i extra utkörningskostnad.

Till toppen
Laddar...

Denna webbsida använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på webbplatsen utan att ändra din webbläsares cookie-inställningar samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa våra cookie-riktlinjer.

Behöver du hjälp? Chatta med oss