Ångerrätt - Electrolux Home

Hitta din butik

Hem

Sök

Ångerrätt

Ångerrätt

Som kund hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt. Detta i enlighet med distanhandelslagen, vilket innebär att om du köper en vara via tex e-handel har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar från den dag du har mottagit varan. Du står själv för returkostnaden. 

Om du ångrar ditt köp och vill skicka tillbaka en produkt ringer du 0770-77 01 03 eller mailar kundservice@electroluxhome.com. Vi betalar tillbaka ditt köpebelopp minus ev. returkostnad samt ev värdeminskning senast inom 14 dagar från det att du kontaktat oss, dock inte innan varan återsänts till oss. 

Vi mottagandet av produkten har du rätt att undersöka varan i den utsträckning som krävs för att fastställa varans egenskaper eller funktion (dvs slå på och av den eller tex köra en tom tvättmaskin/diskmaskin). Om du använder produkten mer än vad som är nödvändigt för att kontrollera produktens funktion och egenskaper är du skyldig att ersätta oss för värdeminskningen. Observera att en sådan värdeminskning kan uppgå till varans totala pris. 

Som konsument ansvarar du för kostnaden samt risken vid returfrakt, denna risk innefattar bland annat att produkter skadas eller kommer bort under frakt. Vi rekommenderar därför rekommenderad försändelse och att du tecknar en försäkring för varans värde med speditören.

Vi kan också, om du beställer denna tjänst via vår kundservice på ElectroluxHome returnera din beställning via Schenker mot en avgift för returkostnad och hantering. OBS, du som kund står för att varan är väl emballerad vid retur. Var vänlig kontakta kundservice ifall emballage saknas.

Kreditering av ert köp sker efter att varan har har anlänt vårt lager och vi har undersökt produkten för eventuell värdeminskning.

Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom prisfel, tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning. Om en beställd produkt är slut förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig ersättningsvara istället. Du har då givetvis full returrätt och får pengarna tillbaka för både vara och frakt om du inte är nöjd. Att få en vara man inte har beställt är en giltig grund för reklamation enligt konsumentköplagen.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.

Konsumentverket har upprättat ett standardformulär som du kan använda om du ångrar ditt köp. Du finner detta formulär på Konsumentverkets webbplats, www.konsumentverket.se.

OM du inte är konsument: Observera att företag inte har rätt att returnera en produkt om orginalemballage/förpackning har öppnats – ångerrätten gäller endast konsument.

Till toppen
Laddar...

Denna webbsida använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på webbplatsen utan att ändra din webbläsares cookie-inställningar samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa våra cookie-riktlinjer.

Behöver du hjälp? Chatta med oss